Obserwatorzy

czwartek, 22 maja 2014

144. Zakładka

Dziękuję dziewczyny za słowa wsparcia pod ostatnim postem :) Miałyście rację!
Przespałam się z tym i zdecydowałam, że odłożę projekt, aż kupię właściwy kolor filcu, a ten miedziany wykorzystam na coś. Najpewniej na zakładki :)

* * *

Dziś pokazuję zrobioną kilka dni temu zakładkę. Hafcik do niej powstał migiem i tak przyjemnie się go wyszywało, że mam ochotę się z wami podzielić.
Na początek zakładka.




 Zakładka ma wymiary 25x4,5cm. Haft stanowi centralna róża z dwoma jednakowymi rozgałęzieniami. Kolorystyka obejmuje 5 kolorów, które dobierałam z nieoznakowanych zapasów.
Wyszywałam jedną nitką na Aida 18ct, kolor biały.

 * * *
Jak wcześniej wspomniałam dzielę się wzorem. Częstujcie się :)


Poniżej kolory mulin wybrane przeze mnie.

* * *
Na zakończenie mała prośba do was o radę. Nie jest to moja pierwsza zakładka (i mam nadzieję nie ostatnia), ale zawsze mam dylemat w kwestii usztywnienia. Czy możecie podzielić się waszymi sposobami na "coś" do środka? Dziękuję za wszelkie rady i wskazówki. 

* * *
Witam serdecznie Agnieszka D

23 komentarze:

  1. Ładny subtelny wzór.:) Moniko, ja daję do środka, między kanwę a filc, kawałek sztywnego przezroczystego plastiku - ze starej teczki. Nie wiem, co zrobię, jak mi się skończy, bo nowych tego typu nie mogę nigdzie znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam jeszcze, że dzięki temu, iż jest to plastik, zakładkę będzie można wyprać, gdy się pobrudzi, z tekturką to już nie bardzo...:)

      Usuń
    2. Dobry pomysł z plastikiem, no i w razie czego można wyprać.
      Zaciekawiłaś mnie... poszukałam i znalazłam coś takiego http://www.canson.pl/produkt/8435/plastikowe-arkusze-z-polipropylenu/349
      Plastik w arkuszach :)

      Usuń
  2. Dziękuję ogromnie za cudowny wzorek :) Mam nadzieję, że niedługo skorzystam :)
    Niekoniecznie musi być "do środka" - często wyszywam tylko jedną stronę i naklejam na ozdobnej tekturce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój pomysł Aniu też mi się podoba. Kiedyś robiłam takie zakładki z tkaniną naklejoną na kartonik. Z haftem jeszcze nie próbowałam.

      Usuń
  3. piękna zakładka i sama z chęcią wykorzystam Twój wzór. Ja do tej pory zrobiłam tylko jedną zakładkę i podobnie jak Ania naklejałam kanwę na ozdobną tekturkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakładeczka jest sliczna - bardzo lubię takie desenie i dziękuje Moniko za wzorek -poczęstowałam się a jak wyhaftuję to się pochwalę oraz zaznaczę że mam wzorek od ciebie - buziaki sle Marii

    OdpowiedzUsuń
  5. Gruba tekturka lub plastik do kupienia na metry w ogrodniczych(castorama, praktiker itp)- w zależności od tego, czy bedziesz chciała wyprac za jakiś czas zakładke- jak wkładam to dobrze zaokrąglić różki "wkładce"-łatwiej wsunie sie do środka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To jest pomysł! Mam w okolicy Brico i chyba tam zajrzę za tym plastikiem. Dzięki za wskazówkę:)

      Usuń
  6. no i się poczęstowałam. Fajna delikatna i bez przepychu .... a ja usztywniam takimi gotowymi zakładkami jakie można dostać za free u nas w księgarni w formie ulotki jakie dają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdrowie :) To mnie zaciekawiłaś tymi zakładkami za free :) Pokażesz Aniu kiedyś jak to wygląda na blogu? :)

      Usuń
  7. Uroczy wzorek. Twoje projekty są naprawdę piękne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładna i dzięki, że podzieliłaś się wzorkiem

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest fantastyczna. Bardzo mi się podoba! pozdrawiam :)

    mpgoga.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Zakładka wyszła Ci bardzo fajnie i wielkie dzięki za wzór (wiadomo, tych nigdy za wiele, choć kto to wszystko wyhaftuje)... jeśli chodzi o usztywnienia, to można inną kanwą, wtedy łatwiej np. prać. Albo np. filcem (ale nie wiem, jak się zachowuje w praniu, bo jeszcze tego nie robiłam).
    Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj
    Znalazłam Twój wzorek na zakładke na pintereście i pozwoliłam sie poczę stować bo wygląda świetnie i zapawioda sie że bedzie sie go migiem wyszywalo. Ja kupuję do zakładek kanwę w tasmie - jest fajnie po bokach wykończona a od spodu naszywam filc i jest super.
    Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
  12. W moich zakładkach za "plecki" służy jedynie filc o grubości około 4-5 mm. Jest wystarczająco sztywna, a jednocześnie łatwa do zszycia na maszynie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję,
za czas, jaki mi poświęcasz,
za mądrość, którą się dzielisz,
za szczerość, której nie szczędzisz.