Obserwatorzy

czwartek, 29 czerwca 2017

347. Klejący papier - kurs

Dziś zapraszam do zapoznania się z moim pomysłem na klejący papier.

Jakiś czas temu testowałam jeden z pomysłów i jednym z niezbędnych elementów był papier klejący. Znalazłam coś podobnego w necie, ale 6zł za arkusz A4, po przeliczeniu okazało się horrendalną kwotą.

Pomysł na chwilę zawisł w czasie... Zajmowałam się innymi projektami, a nad tym myślałam, aż przy okazji robienia kartek naszło olśnienie. Nanosząc klej na elementy kartki pomyślałam, czemu by nie zastosować tej samej metody na większej powierzchni? I tak powstało kilka prób oraz dzisiejszy kurs.

Do zrobienia klejącego papieru potrzebujemy:
- brystol 200g
- klej Magic
- gąbka
- talerzyk plastikowy
- gazeta
- kolorowy papier do pakowania prezentów
- żelazko
- ręcznik papierowy


 Na początek gazeta (aby nie pobrudzić klejem blatu), plastikowy talerzyk, gąbka i brystol (przy pierwszych próbach używałam mniejszych kartek, później już formatu 100x70cm

Na talerzyku rozrabiamy klej z odrobiną wody. Konsystencja powinna przypominać średnio gęstą śmietanę.

 Teraz zaczyna się cała zabawa ;-)

Na gąbkę nabieram kleju (tak aby pokrył całą powierzchnię gąbki), następnie dociskam lekko do papieru w jednakowych odstępach. Właściwie to nie mogą zostać puste miejsca bez kleju.


Po pomalowaniu klejem zostawiamy do wyschnięcia.


Podczas przygotowywania kursu klejem pokryłam tylko część papieru. Tyle ile było potrzebne, ale można pomalować całość i zachować. To plus tej techniki, moim zdaniem.

 Następnie wybieram kolory papier z elementami, które chcę później wyciąć. Przykładam do suchego papieru i ...

 przyprasowuję żelazkiem ustawionym na średnią temperaturę. Prasowanie robię przez papierowy ręcznik. Wcześniej, kiedy robiłam to bezpośrednio na papierze zostawały brudne (przypalone) ślady, choć żelazko było czyszczone


 Po chwili mamy gotowy kolorowy papier. Pozostaje tylko wyciąć pożądane elementy i zrobić dekoracje.

 Tutaj uwaga! Nie zawsze się udaje. Ta część papieru poszła na stratę. Klej nie złapał dobrze i powstały pęcherzyki

 Ale jak się uda, to mamy fajny kolorowy papier.

 Gotowe scrapy




* * *

Poniżej kartki z powyższymi scrapami :)

Na róże nie mam jeszcze pomysłu, ale autka zostały oprawione tak.

Przy okazji pobawiłam się farbami i rozpylając ją na papierze stworzyłam kolorowy papier jako tło.

19 komentarzy:

  1. Fajny pomysł Moniko :) z różami można postąpić podobnie jak z autkami i powstaną kartki okolicznościowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się. Muszę "sprzedać" Twój pomysł Juli

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł!!!

    autka są super!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysłowo :) Fajne karteczki wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ty to jesteś bardzo kreatywna kobietka. Wspaniały pomysł z tym papierem. Może kiedyś wypróbuję. I teraz najważniejsze - zazdroszczę żelazka. Stare ale niezawodne, teraz już tylko żelazka na wodę :(
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł :) Potrzeba - matką wynalazku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie sobie to wymyśliłaś .. w sumie to podobnie klei się serwetki metodą na żelazko , ale na ozdobny papier na bristolu nie wpadłam . Chyba można zamiast magica użyć vikolu rozcieńczonego wodą, wyjdzie zdecydowanie taniej . Ja prasuję przez papier do pieczenia.
    Dzięki Moniko za inspirację, na pewno wypróbuję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Kreatywny i ciekawy sposób :) Dobrze wiedzieć takie rzeczy, na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł. Ja robiłam dekoracyjny papier z serwetki i foli spożywczej. Musze przetestować teraz twój przepis. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo pomysłowe . Wykorzystam na pewno !! Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł i bardzo ładne karteczki. Ach, to żelazko!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny pomysł! Mamy fajne elementy stworzone tak naprawdę niewielkim kosztem ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. O, świetny pomysł. Dzięki za fajny kursik.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł! To co napisała Ania Iwańska, stosuję i ja, ale na papier do prezentów nie wpadłam.;) Kurs świetny.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję,
za czas, jaki mi poświęcasz,
za mądrość, którą się dzielisz,
za szczerość, której nie szczędzisz.