Obserwatorzy

środa, 26 lipca 2017

349. Wzory - KASZUBSKIE - testowanie

Zapraszam was dziś do zapoznania się nowymi wzorami. Tym razem - jak głosi tytuł - będą to wzory z motywami kaszubskimi.

Haft kaszubski dotychczas spotkać można było głównie wyszyty haftem płaskim. Postanowiłam spróbować 'przekuć' go na krzyżyki. Jak to wyszło i co powstało zaraz zobaczycie :)

* * *

1200. - Kwiatek narożny - Decorative Folk Flower 45x45 (6)


Na początek serwetka wykonana przez Marzenę Siedlecką na podstawie prostego wzoru z narożnym motywem. Haft wyszyty na kanwie Aida w kolorze ecru, muliną DMC. Wzór jest mały (45x45 krzyż.) dzięki czemu można wyszyć go nie tylko w jednym narożniku, ale np. w czterech.




Idąc za ciosem Marzenka wyszyła haft jeszcze raz, po czym oprawiła nim styropianową bombkę. Prawda, że pomysłowo :)


* * *
Kolejną propozycją z motywami kaszubskimi są zakładki. Wzór powstał w zasadzie z tą myślą, a przygarnęła go Kasia i opracowała właśnie ... zakładki.

Katarzyna Szczepaniak

I każda pojedynczo





Kasia wyszywałam na białej Aidzie 18ct, muliną Ariadna.

* * *

Ponownie do pracy przystąpiła Marzenka :) Przygarnęła wzór, tu bardziej w kierunku abstrakcji niż kaszubskich motywów i wyczarowała z niego dwa niesamowite jajka oraz karteczkę.

Marzena Siedlecka - Robótki Marzeny

1210. - Kwiatowy medalion - Floral Medallion 78x78 ; 36x36 (6)

Wszystkie hafty wykonane na białej Aidzie 14ct, muliną DMC

* * *

Ania Iwańska

Ania z kolei zajęła się wzorem na trzy zakładki. Postanowiła wyszyć wszystkie trzy i oprawić klasycznie. Tył zakładki z kolorowego filcu. Bardzo podoba mi się ta wersja oprawy. Hafty sprawiają wrażenie jakby były w dodatkowej cienkiej ramce.
2054. - Kwiatowe zakładki - Folk Flower Bookmarks 22x80 (8)




Hafty zostały wyszyte na kanwie 12 ct muliną Ariadna Ja takiej nie posiadam, więc we wzorze oznaczyłam dla 14ct.

* * *

Ania przygarnęła jeszcze jeden zestaw zakładek.

Hafty wykonała na taśmie z Aidy. Wyszywała muliną Ariadna.
We wzorze legenda również dla DMC








* * *
Tym razem wzory bez testowania. Myślałam o nich głównie jako o serwetkach, bieżnikach lub poduszkach


1212. - Kwiaty narożne dekoracyjne - Decorative Floral Corner 100x100 (6)

* * *

1213. - Chabrowa Łąka - Cornflower Meadow 200x200 (9)

 * * *


1214. - Kwiaty narożne w stylu kaszubskim - Kashubian Flowers Decorative Corner 65x65 (6)


1215. - Wieniec Kaszubski - Kashubian Wreath 160x144 (7)

* * *

Tym razem dwa wzory w jednym. Początkowo powstały z myślą o wyszyciu poduszek, ale po docięciu kanwy zmieniłam zdanie i z jednego z nich powstaje serwetka. Poniżej postępy.
1216. - Haft kaszubski - Kashubian embroidery 200x200 (6)



* * *

I mały wzór na podkładkę lub zgodnie z nazwą biscornu.
1217. - Biscornu w stylu kaszubskim - Kashubian biscornu pattern 40x40 (5)

13 komentarzy:

  1. Fajne wzorki, szczególnie podobają mi się zakładki zarowno Anulki jak i Kasi no i jajko wielkanocne. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne są te wzory, kiedyś jak mi starczy życia i czasu to coś sobie wyszyję... lubię takie motywy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uważam , że przełożenie haftu płaskiego na krzyżyki wyszło genialnie . Wszystkie wzorki są świetne, bo nawet mój kolega mieszkający 30 lat na Kaszubach bez trud je rozpoznał w moich zakładkach. Myślę że miłośnicy fokowych tematu znajdą cos dla siebie.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety to nie są moje klimaty :P Ale zakładki wyszły całkiem fajnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te wzory są genialne! Bardzo mi się podobają!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne wzory warte uwagi i wypróbowania. Pozdrawiam cieplutko;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podobają wszystkie wzory. Takie sięganie do tradycji w nowym wydaniu jest strzałem w 10

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wzorki! Pięknie tworzysz i inspirujesz! Gratulacje dla zdolnych testerek!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bombka i jajka super pomysł:))fajne wzory:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie - rewelacja! Szczególnie zakładki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. gratuluję pomysłu na wzory, a wykonawcom cudowności, które stworzyli :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł ;) Nie każdy potrafi wyszywać przy pomocy haftu płaskiego, a taka technika najczęściej występuje przy haftach ludowych. Proponujesz xxx, co jest bardzo fajnym pomysłem ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję,
za czas, jaki mi poświęcasz,
za mądrość, którą się dzielisz,
za szczerość, której nie szczędzisz.