Obserwatorzy

wtorek, 31 grudnia 2019

562. Wyzwanie czytelnicze - Grudzień

Zgapiłam się! Już prawie połowa Stycznia, a ja zapomniałam o publikacji czytelniczego wyzwania u Ani.


Naznaczeni śmiercią. Tom 1
Autor: Veronica Roth

536 stron


Główni bohaterowie, Cyra i Akos, to śmiertelni wrogowie, stojący po dwóch stronach barykady. Ona jest siostrą tyrana, który rządzi ludem Shotet. On pochodzi z narodu Thuvhe, gdzie króluje miłość i pokój. W świecie zamieszkiwanym przez Cyrę i Akosa ludzie zostali obdarzeni niezwykłymi darami. Mocą, którą dysponuje Cyra jest zdolność zadawania niewyobrażalnego bólu. Ten dar wykorzystuje jej brat do torturowania ludzi. Akos także posiada niezwykłą zdolność, potrafi blokować działanie innych darów. Cyrę i Akosa dzieli niemal wszystko, jednak łączy fakt, że kiedy dary innych ludzi zwykle im służą, ich własne sprawiają, że oboje stają się podatni na wykorzystanie własnych mocy przez innych.

Chłopak zostaje pojmany przez żołnierzy Shotet. W ten sposób losy Cyry i Akosa splatają się. I kiedy naturalną koleją rzeczy powinna być ich wrogość, między dwójką bohaterów ma szanse zawiązać się sojusz. Będą musieli zdecydować, czy pomimo dzielących ich różnic zdecydują się sobie pomóc i stanąć do walki przeciwko tyranowi, czy wykorzystując własne dary doprowadzą do swojej zagłady.Opis z neta.


Na mnie nie zrobiła jakiegoś piorunującego wrażenia, ale przy najbliższej okazji sięgnę po drugą część, by wyjaśnić niedopowiedzenia.

Grudzień 536 stron
Razem (od początku roku) 17 925 stron

1 komentarz:

  1. Nie znam. Recenzja mi się spodobała, mimo że rzadko sięgam po takie książki. :) Miłego dnia kochana. Mój dzień taki se, ale skupiajmy się na plusach. :))))))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję,
za czas, jaki mi poświęcasz,
za mądrość, którą się dzielisz,
za szczerość, której nie szczędzisz.