Obserwatorzy

piątek, 28 sierpnia 2020

606. Na folkową nutę - wzory

Witajcie, 
wzory regionalne są nieodłącznym elementem różnych kultur. Na przestrzeni czasu każda wypracowała swoje charakterystyczne wzornictwo. W naszym pięknym kraju popularne są wzory kaszubskie oraz  łowickie. A od momentu, kiedy pojawiły się w wersji krzyżykowej i można je zaprezentować w nowej formie znalazły jeszcze większe grono miłośników.

W ofercie sklepu mam już kilka różnych grup folku, a wiecie jak to jest. Ciągle chce się nowego... Kiedy trafiłam na tę grafikę nie byłam przekonana. Czy komuś to się spodoba? Ale, aby się przekonać trzeba spróbować. Tak powstał pierwszy wzór inspirowany rosyjską techniką zdobienia - głównie na drewnie - Khokhloma. Tu oczywiście w wersji krzyżykowej.

2361. - Truskawkowe Lato 130 x 130 (5)

* * *

I trochę klasyki... 

ŁOWICKIE

1387. - Polska łąka - Polish meadow 239 x 238 (27)



2377. - Folkowy bukiet - Folk bouquet 111x117 (17) 

* * *

Wzbogaciła się również oferta w stylu afrykańskim.

AFRYKAŃSKIE

1388. - Afryka 255 x 254 (22)

* * *

2364. - Afrykańskie maski - African masks 131 x 71 (5) 


To tyle z mojej strony na dziś. A może macie pomysły na nowe kierunki we wzorach? 

9 komentarzy:

  1. wszystkie wzory piękne, ale te pierwsze 3 mnie zachwyciły:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boskie wzory. Pierwszy i przedostatni to moi faworyci, idealni! :))) Pozdrawiam cieplutko. :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem niezmiernie zadowolona z tego , że masz w swojej ofercie łowickie wzory, tak bliskie mojemu sercu.
    Byłam wczoraj w łowickiej Cepelii, a tam...☹ drukowane wzory na poliestrowych tkaninach. Zgroza!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne - folk uwielbiam!!! Ta inspirowana rosyjską tradycją zdobienia jest niesamowita!!! Nasze polskie oczywiście też:) Afrykańska też zachwyca. Najmniej podobają mi się te trzy maski, ale co kto lubi:)
    Ten pierwszy wzór widziałabym na welurowej czarnej poduszce! Cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Folkowe motywy to coś cudownego, nie dość, że wnoszą tyle koloru i radości, to jeszcze są tak niepowtarzalne... Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękności jednak folkowe nr 1 a rosyjski nr 2.To moje wybory.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne wzory :)
    Kiedyś wykonałam kilka haftów kaszubskich, ale to było bardzo dawno temu.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne są te ludowe motywy. Chciałabym zobaczyć ten afrykański gotowy haft. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję,
za czas, jaki mi poświęcasz,
za mądrość, którą się dzielisz,
za szczerość, której nie szczędzisz.