Obserwatorzy

środa, 21 marca 2018

393. Zawieszki z pastelowymi jajkami - kurs

Kiedy stworzyłam wzory, wiedziałam, że jeden z nich wyszyję i oprawię. Ponieważ zależało mi, aby wzory trafiły szybko do sklepu, powierzyłam je testerkom, które rozprawiły się z haftami migiem.

Dla przypomnienia, dziewczyny opracowały swoje pomysły w następujący sposób.


Ja miałam inną wizję i oto ona, a przy okazji kurs, który planowałam od dawna.


* * *

Na początek hafty ;-) Swoje wyszyłam na białym lnie od Bio-Textil. Naszego rodzimego producenta.


W internecie znalazłam grafikę jajka. Dopasowałam do rozmiaru haftu, z małą nadwyżką. Wydrukowałam szablon.

Edit: Po opracowaniu haftu stwierdziłam, że lepiej byłoby dodać po 1cm na bokach. Lepiej by to wypośrodkowało haft na zawieszce.

Następnie wycięłam kształty jajek z tektury modelarskiej o grubości 1mm. Osiem szt.

Jedną stronę tektury pomalowałam klejem Magic.

Następnie dokleiłam do tkaniny stanowiącej tył oraz tej z haftem.
Przy hafcie trzeba dobrze wypośrodkować haft, aby zawieszka wyszła ładnie. Najlepiej doklejać pod światło.

Kolejny krok, to wycięcie ząbków wokoło brzegu.

Ząbki przykleiłam klejem Magic.

I osiem części gotowe :)

Następnym krokiem jest sklejenie obu połówek razem. Trzeba tu uważać, by obie części ładnie się złożyły. Powstaje widoczne połączenie, które można zamaskować w efektowny sposób.

Użyłam do tego muliny, którą wyszywałam jajka w połączeniu z białą.



W szparkę nałożyłam klej Magic. Tu przydaje się klej z aplikatorem.
Mulinę doklejałam od dołu, kierując się ku górze.

Podczas doklejania muliny lekko ją zakręcałam aby powstał taki przemienny efekt koloru.

Ponieważ zaczynałam i kończyłam klejenie na dole, na górze powstała zawieszka z muliny.
W zasadzie taki był plan ;-)

Dane techniczne:
Hafty z wzoru nr. 2094
Tkanina: len 36ct (146 ściegów/ 10cm) od Bio-Textil
Mulina: bez numeracji
Wymiary zawieszek: jajko 5,5x7,5 cm + 7cm zawieszka



20 komentarzy:

  1. Ten wzorek na jajka jest świetny, i bardzo fajne zawieszki wyszły. Gratulacje za wyszywanie na lnie , jakoś nie potrafię się do niego przekonać. Pomysł ze sznurkiem mulin extra.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawieszki są rewelacyjne :), a kartka Kasi juz dawno mi sie podobała :). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie to wyszło, Moniu. Kursik czytelny i ciekawy. Ja bardzo lubię tekturę i blok techniczny, ale myślę, że udało Ci się przekonać osoby, które nie sięgają po te materiały do używania ich. ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne wzory i śliczne zawieszki. Kurs na ich wykonanie to bardzo dobry pomysł. Na pewno niejedna z dziewczyn z niego skorzysta.
    PS. Wczoraj znalazłam coś, co mi się od razu skojarzyło z poprzednim wzorem. Wyślę Ci na priv, może wykorzystasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Monika dziękuję ,dziękuję i jeszcze raz dziękuję . Do tej pory nawet nie myślałam o zawieszkach, bo nie chciało mi się szukać po Internecie co i jak.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny kurs... na pewno kiedyś skorzystam
    obawiam się tylko czy klej magic wytrzyma próbę czasu

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pomysłowe zawieszki :) Dziękuję za kursik i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuję za kurs. Wszystko jest świetnie opisane :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny kurs! Brawo Moniko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zawieszki, bardzo dobrze napisany kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wzorki świetne a i efekt końcowy rewelacyjny:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny wzór i pomysł na świąteczną ozdobę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne te zawieszki!!!
    Kurcze, dawno nic nie haftowałam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawieszki uwielbiam, więc i Twoje od razu przykuły mój wzrok:)
    Świetny wzorek. Powstała śliczna świąteczna dekoracja!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny kurs... na pewno kiedyś skorzystam

    Genting Crown
    Gclub

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietne zawieszki wyszły Moniko! Brawa za pomysłowe wykończenie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję,
za czas, jaki mi poświęcasz,
za mądrość, którą się dzielisz,
za szczerość, której nie szczędzisz.