Obserwatorzy

sobota, 24 marca 2018

394. Szycie - bluzki dla Szymka


Ostatnie tygodnie mijały jak szalone. Głównie z powodu pracy i to nie nad wzorami. Te chwilowo ustąpiły miejsca szyciu. Szyłam m.in. organizery. Udało się też uszyć kilka próbnych bluzek dla Szymka i o tym będzie dzisiejszy post.

Ostatnio częściej szyje na zlecenia. Postanowiłam w związku z tym powrócić do szycia odzieży. Na razie dla Szymka. Nigdy nie uczyłam się modelowania i jeszcze nie wiem jak to poprawnie zrobić. Dlatego eksperymenty na małej formie są jak najbardziej.

Dzisiejsze bluzki powstały na podstawie innej bluzki Szymka, którą poprułam, zrobiłam szablon. Moje dziecię jest szczupłe i wysokie, co nastręcza pewną trudność w znalezieniu mu odpowiedniej odzieży, ale od czego ma mamę z maszyną do szycia ;-)

Bluzki w zasadzie są  recyklingowe. Zanim kupiłam porządną tkaninę w SH kupiłam kilka przydużych bluzek do pocięcia i prób.

Strasznie nie podobają mi się te wielkie wycięcia pod szyją. Po kilku założeniach Szymkowe bluzki wyglądają jakby zakładał je przez nogi. W swoim szablonie zrobiłam ciut mniejsze dzięki czemu lepiej układają się pod szyją.

Niebieska bluzka była pierwotnie bardzo długą sukienką, więc nie obawiałam się, że braknie materiału.


Choć zbliża się wiosna, to jest ona jednak chłodna. Na próbę powstała taka prosta polarowa bluzka.

* * *

Z tego uszytku jestem całkiem zadowolona, więc powstaną na pewno kolejne. Szczególnie, że dojechały zamówione przeze mnie tkaniny. 
Kupowałam przez FB na grupie DzianeDzianiny.pl - Outlet ( dzianiny, tkaniny, dodatki )
W porównaniu ze sklepem, ceny tam są przystępniejsze, a przy większej ilości nawet bardzo.

Przyjechał wielki kawałek polaru oraz kilka dzianin na Szymkowe bluzki.



17 komentarzy:

  1. Bluzki wyszły świetnie, Moniko. Podoba mi się ta niebieska z sukienki ☺.
    Sama wiem, jak ciężko dostać odpowiednią odzież dla dziecka, Piotrek nie należy do szczupłych, jest duży i mocno zbudowany (wszak pływa i żegluje od ponad 7 lat). Zakup fajnych, markowych spodni graniczył z cudem, więc kupowałam większe i zanosiłam do krawcowej albo zawoziłam do mamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne bluzki! Ja też nieraz mam problem ze znalezieniem odpowiedniej odzieży dla córki. Ostatnio nawet kupowaliśmy jej bluzy w dziale chłopięcym bo te z działu dziewczęcego były po prostu za krótkie (tylko rękawy miały baaardzo długie).

    OdpowiedzUsuń
  3. Na takim przystojniaku bluzki prezentują się rewelacyjnie ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne te bluzeczki!!
    Nie ma to jak mieć talent i cierpliwość!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super Moniko! Podziwiam za takie zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne bluzeczki i bardzo fajnie w nich wygląda:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie uszyte. Brawo. Bardzo ładnie w nich wygląda. :) Podziwiam talent. Kiedyś chciałam szyć, ale coś mi to nie wychodziło. Tym bardziej podziwiam, bo wiem, że nie jest to łatwa sztuka. Cudownego weekendu życzę. :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. super:)))przypomniałaś mi jak szyłam dla swoich córeczek ciuszki z za dużych bluz czy sukienki z koszul taty:)))lata 80 więc w sklepach bida aż piszczała,a mnie wszystkie koleżanki prosiły o szycia dla swoich dzieci:))cały dres uszyłam dla mojej wtedy 2 latki z bluz za dużych z aplikacjami i haftami:)))ech to były czasy:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietne bluzki. Zaluje ze ja na bakier z maszyna bo moze tez bym cos dzieciakom zrobila a tak pozostaje mi kupowac. Jedynie co potrafie to nogawki podszyc haha. Pozdrawiam.
    A model przystojniak:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ty to jesteś dziewczyna wszechstronna. Ja to maszynę mam, jakieś tam materiały mam, pomysły mam, ale jakoś chęci do szycia brak. Zawsze znajdę coś "ważniejszego". Bluzki są super. Podziwiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  11. Przystojny model chyba nie bardzo lubi pozować, bo jego mina mówi" długo jeszcze?"
    Ja pamietam jak swoim wielkoludom doszywałam ściągacze do rękawów do bluz( bo wszystkie rekawy były za krótkie), lub robiłam ozdobne wstawki.
    Dobrze Ci to szycie idzie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Najważniejsze, że Szymon zadowolony i chętnie w nich chodzi. To najlepsze podziękowanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Taka zdolna mama to skarb! Fajne bluzki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne bluzeczki i bardzo fajnie w nich wygląda:-)

    RoyalRuby
    Gclub

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję,
za czas, jaki mi poświęcasz,
za mądrość, którą się dzielisz,
za szczerość, której nie szczędzisz.