Obserwatorzy

środa, 6 lutego 2013

50. Cieszę się jak dziecko...


Dokładnie tak się dziś czuję. Cieszę się, bo uważam, że jest z czego :D

Odkąd tylko pamiętam... odkąd tworzę wzory... wciąż je ulepszam, poprawiam, szukam nowych rozwiązań technicznych... wciąż się uczę i jestem bardzo wdzięczna tym, którzy wspierają to moje doskonalenie warsztatu.

Możecie się dziwić względem użytego stwierdzenia 'rozwiązania techniczne'... "A niby jakie to mogą zaistnieć we wzorach?".
Może to nieco zawoalowane, ale chodzi (oprócz jakości samego wzoru) również o jego czytelność. No bo kto by chciał psuć oczy na rozmazanym wzorze, gdzie nie do końca wiadomo co to za symbol?

Długo męczyłam tą kwestię... nim błysnęło. W międzyczasie zaszła zmiana we wzorach...
Wcześniej na jednej kartce A4 wzór rozłożony był w stosunku 7x10 (czyli 70x100 kratek wzoru), obecnie jest to 6x8 (60x80 kratek wzoru). To daje na 1 kratkę jakieś 2mm2. Ma to znaczenie, kiedy jest dużo kolorów i symboli. Oczywiście nie wszystkie wzory wymagają takiej podziałki, dlatego jestem tu trochę 'elastyczna'.

Wracają
c do tematu... dzisiejsze olśnienie dotyczy legendy załączanej do wzoru. Dotychczas moja wyglądała tak.

Niby dobrze, ale mnie to nie uszczęśliwiało. W wyniku przetwarzania zdjęcia traciło ono czasem jakość i czytelność. O zgrozo! Jak wspomnę ile czasem razy poprawiałam taką legendę, bo była mało czytelna... brr...
Ale koniec z tym! Wymyśliłam dziś taką oto rzecz. Postanowiłam wykonywać tabelkę (taką w Word) ... dodać do niej zdjęcia symboli, a nr mulin wpisać ręcznie.

Wiem... przysporzyłam sobie pracy, ale myślę, że efekt końcowy jest tego wart! Wg mnie zadowolenie klienta jest tego warte! A wygląda to tak.


Oznacza to koniec z myśleniem: czy ta legenda jest dostatecznie czytelna, czy nie?
Oznacza to również, że w końcu mogę dopieścić wielkanocne wzory i ukazać je Światu :D

Pozdrawiam serdecznie :D


3 komentarze:

  1. Widzę,że jesteś profesjonalistką w tym co robisz:) I czekam na wielkanocne wzorki, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem tuitaj po raz pierwszy i bardzo mi się Twój blog podoba.
    Mamy podobne zainteresowania - XXX i książki czytane w łóżku :) ja nie potrafię tworzyć wzorów ale uwielbiam krzyżykować :)Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. O, to ja czekam na te wielkanocne wzory.:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję,
za czas, jaki mi poświęcasz,
za mądrość, którą się dzielisz,
za szczerość, której nie szczędzisz.