Obserwatorzy

niedziela, 10 lutego 2013

52. Katarzyna Grochola "Trzepot skrzydeł"

Katarzyna Grochola "Trzepot skrzydeł"


Źródło zdjęcia: Internet

Bohaterka imieniem Haka, jest młodą kobietą. Ma męża, dom, pracę i szczęśliwe życie. Tak widzi to jej rodzina i otoczenie, a jak jest naprawdę za zamkniętymi drzwiami?

Historia opisuje życie Hanki, jej oczami, od środka. To życie, które przeżywa na własnej skórze...
Szybko poznaje drugie obliże kochającego męża, który zmienia się nie do poznania. Jej życie staje się nieustannym czuwaniem, wypatrywaniem oznak. Staje się inną kobietą...

Cytat (str.64.)
[...] Miałam perfumy, jakie lubił i majtki, jakie lubił, szafki, jakie lubił i kanapę, jaką lubił, firanki, jakie lubił i jedzenie jakie lubił.
Byłam właściwie szczęśliwa.
[...]


Ogólnie bardzo ciekawa książka. Skłania do refleksji nad problem przemocy w rodzinie. Daje pewne wyobrażenie jak czuje się ofiara w takim związku. Co może myśleć, jak odbiera ataki, przerosimy... jak wybacza... a czasem, jak odnajduje własną drogę i siłę.



"Małżeństwo - to morze, dla którego dotychczas nie wynaleziono kompasu." Heinrich Heine (1797-1856)

3 komentarze:

  1. Czytalam ,wspaniała ksiazka.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również czytałam, z zapartym tchem i zachłannie. Polecam również OSOBOWOŚĆ ĆMY oraz KRYSZTAŁOWY ANIOŁ. Oczywiście również Katarzyny Grocholi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też czytałam. Byłam wstrząśnięta, jak długo można dać się przydeptywać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję,
za czas, jaki mi poświęcasz,
za mądrość, którą się dzielisz,
za szczerość, której nie szczędzisz.